Komunikácia medzi klientom a obchodným zástupcom nebola nikdy jednoduchšia

Miroslav Hurban

Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.
034 01 Ružomberok
0908 093 371
miroslav.hurban@oz.allianzsp.sk

Finanční sprostredkovatelia veria najviac Allianzu a QBE

25.10.2014 19:09

Finanční sprostredkovatelia veria najviac Allianzu a QBE

V prípade poistenia platí, že najlacnejší produkt nemusí byť automaticky najvýhodnejší. Potvrdilo to aj hlasovanie sprostredkovateľov neživotného poistenia. Nezávislí odborníci označili na základe vlastných skúseností za najlepšiu poisťovňu vozidiel Allianz, ktorá patrí na trhu k najdrahším. V segmente podnikateľov a priemyslu poskytuje podľa maklérov najvyššiu pridanú hodnotu QBE.

Kým v segmente autopoistenia je Allianz – Slovenská poisťovňa viacnásobným víťazom, produkty poistenia priemyslu a podnikateľov sú z pohľadu sprostredkovateľov vyrovnanejšie. Vlani ocenili HDI Versicherung, v roku 2012 QBE a rok predtým Mitsui Sumitomo.

O poradí rozhodli členovia Slovenskej asociácie sprostredkovateľov v poisťovníctve. „Pri výbere brali do úvahy skúsenosti, ktoré majú s poisťovňami a hodnotili najmä komplexnosť služieb,“hovorí prezidentka SASP Michaela Chebeňová. „Som rada, že na prvých dvoch miestach sa umiestnili poisťovne s počtom bodov viac ako 90 z možných sto.“

Šéf Allianz – Slovenskej poisťovne Marek Jankovič získal počas Fóra sprostredkovateľov v poisťovníctve (SIBAF) aj ocenenie Osobnosť SIBAF za celoživotný prínos pre oblasť poisťovníctva. Ocenenie za najlepšiu diplomovú prácu si prevzal Martin Fajer z Fakulty hospodárskej informatiky Ekonomickej univerzity. Jeho práca sledovala metódy výpočtu takzvaných IBMR rezerv – teda rezerv, ktoré si poisťovne vytvárajú pre prípady, keď je poistná udalosť nahlásená v inom období ako vznikla škoda.

Najlepšie poisťovňa podnikateľov a priemyslu

Poradie 2014 2013 2012 2011
1. QBE insurance (91,91) HDI Versicherung (92,35) QBE insurance (90,37) Mitsui Sumitomo (89,95)
2. AIG Europe (90,39) QBE Insurance (92,15) Allianz – Slovenská poisťovňa (86,65) QBE Insurance (88,81)
3. Allianz - Slovenská poisťovňa (89,64) AIG Europe (88,20) HDI Versicherung (84,92) HDI Versicherung (87,00)
4. Generali (77,65) Allianz - Slovenská poisťovňa (87,69) Chartis Europe (83,97) Allianz – Slovenská poisťovňa (85,40)
5. Union poisťovňa (75,80) Generali Slovensko poisťovňa (78,83) Generali Slovensko (77,91) Chartis Europe (84,35)

Najlepšia poisťovňa vozidiel

Poradie 2014 2013 2012 2011
1. Allianz - Slovenská poisťovňa (90,31) Allianz - Slovenská poisťovňa (88,82) Allianz – Slovenská poisťovňa (89,14) Allianz – Slovenská poisťovňa (87,66)
2. QBE Insurance (Europe) Limited (88,17) QBE Insurance (Europe) Limited (88,73) QBE Insurance (87,61) QBE Insurance (85,86)
3. UNIQA (82,16) Generali Slovensko poisťovňa (83,02) UNIQA (80,78) Generali Slovensko (80,53)
4. Generali (80,96 UNIQA poisťovňa (81,26) Generali Slovensko (77,18) UNIQA (78,73)
5. Union poisťovňa (76,65) Union poisťovňa (77,70) Kooperativa (77,14) Union (78,62)

Kritériá hodnotenia pre kategóriu Poisťovňa vozidiel

  • Rozsah a kvalita ponúkaných poistných produktov (variabilnosť KASKO poistenia, výška spoluúčasti, rozsah krytia, ponuka aj produktu PZP, rôzne limity PZP, komplexnosť asistenčných služieb, variabilnosť spoluúčastí).
  • Ochota a schopnosť prispôsobiť návrh poistenia podľa požiadavky sprostredkovateľa v prospech klienta (možnosť dojednať väčší rozsah poistných rizík, poisťovanie poistnej sumy vozidiel N1 bez DPH pri KASKO, individuálny dovoz pri KASKO, flotilové poistenie pri KASKO alebo PZP, vyššie limity v PZP).
  • Presnosť a dochvíľnosť vykonania požadovaných zmien v poistení v priebehu poistného obdobia/ elektronické nahlasovanie prihlášok do flotilového poistenia.
  • Bezchybnosť a zrozumiteľnosť v predpisoch poistného, ich včasné zasielanie, rýchlosť odstránenia chýb v predpisoch poistenia.
  • Poskytovanie informácií sprostredkovateľom poistenia o platobnej disciplíne klienta.
  • Dodržiavanie zmluvne dohodnutých postupov spolupráce poisťovne a informovanie sprostredkovateľov poistenia o organizačných zmenách v poisťovni, o nových produktoch a zmenách v poistných podmienkach.
  • Rýchlosť zaregistrovania poistnej udalosti (telefónom alebo cez internet), spôsob a komfort hlásenia poistných udalostí a rýchlosť vykonania obhliadok.
  • Práca, dôslednosť a odbornosť technika pri obhliadke a ohodnotení škody, komunikácia a informovanie likvidácie o ďalšom postupe pri oprave poškodeného vozidla.
  • Rýchlosť ukončenia likvidácie a úhrada poistného plnenia na účet klienta, príp. servisu alebo poškodeného. Kvalita a komplexnosť informovania zo strany poisťovne o výške a spôsobe poistného plnenia a o prípadnom krátení poistného plnenia.
  • Rýchlosť vystavenia krycích listov a poskytovania preddavkov plnenia.
  • Presvedčenie sprostredkovateľa, či výška poistného, ktorú platia vaši klienti v danej poisťovni pre kategóriu poistenie vozidiel, odzrkadľuje takú úroveň poskytovaných služieb, ku ktorej sa poisťovňa v poistnej zmluve zaviazala. tzv. pomer „celý komplexný výkon poisťovne v danej kategórii/poistné“.

Kritériá hodnotenia pre kategóriu Poisťovňa priemyslu a podnikateľov

  • Rýchlosť a komplexnosť poskytnutia návrhov poistenia.
  • Profesionálna úroveň upisovateľov rizika poisťovne. Ochota a schopnosť hľadať individuálne riešenia a schopnosť reagovať na požiadavky klienta respektíve sprostredkovateľa poistenia.
  • Presnosť a dochvíľnosť vykonania požadovaných zmien v poistení v priebehu poistného obdobia.
  • Bezchybnosť v predpisoch poistného, ich včasné zasielanie klientovi, rýchlosť odstránenia chýb v predpisoch poistenia.
  • Dodržiavanie zmluvne dohodnutých postupov spolupráce poisťovne a informovanie sprostredkovateľov poistenia o organizačných zmenách v poisťovni, o nových produktoch, ich zmenách v poistných podmienkach.
  • Rýchlosť zaregistrovania poistnej udalosti (telefónom alebo cez internet) a rýchlosť vykonania obhliadok.
  • Práca a dôslednosť obhliadkára (likvidátora) pri ohodnotení (likvidácii) škody a ochota likvidátora informovať sprostredkovateľa o priebehu likvidácie a o vyhotovení protokolu z likvidácie.
  • Rýchlosť ukončenia likvidácie a úhrada poistného plnenia na účet klienta alebo poškodeného, rýchlosť poskytnutia preddavkov plnenia. Kvalita a komplexnosť informovania zo strany poisťovne o výške a spôsobe poistného plnenia a o prípadnom krátení poistného plnenia.
  • Presvedčenie sprostredkovateľa, či výška poistného, ktorú platia klienti v danej poisťovni pre kategóriu poistenie priemyslu a podnikateľov, odzrkadľuje takú úroveň poskytovaných služieb, ku ktorej sa poisťovňa v poistnej zmluve zaviazala. tzv. pomer „celý komplexný výkon poisťovne v danej kategórii/poistné“.

Zdroj: SASP

            trend.sk