Komunikácia medzi klientom a obchodným zástupcom nebola nikdy jednoduchšia

Miroslav Hurban

Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.
034 01 Ružomberok
0908 093 371
miroslav.hurban@oz.allianzsp.sk

Výluky a čakacie doby v poisteniach - alfa a omega každého poistenia

12.02.2014 11:44

Trh v oblasti poisťovníctva je nielen na Slovensku ale aj v ostatných štátoch veľmi veľký. V tejto oblastí pôsobí množstvo firiem a poisťovní. Každá z ních ponuká rôzne možnosti krytia rizík ktorých sa klient môže obávať a chce byť pre nimi chránený. O to je pre klienta zložitejšie si vybrať to najlepšie. Častokrát je odprezentovaný len samotný produkt a potom sa javí ako úžasný. Kvalitné porovnávanie produktov ale ktvie hlavne v podrobostiach. Čo tým myslím? 

Každé poistenie obsahuje Všeobecné poistné podmienky a Zmluvné dojednania ktoré upravujú Všeobecné poistné podmienky podľa toho ako určí poisťovňa. V týchto veľmi dlhých článkoch sú tie najdôležitejšie informácie. Jednak výklad pojmov, čo sú skôr všeobcné informácie. Potom nasledujú podrobnejšie definície poistených rizík a výluky z poistenia a pod.

Čo sú výluky? Laicky povedané, vo výlukach sú popísané riziká alebo situácie pri ktorých poisťovňa nevypláca poistné plnenie alebo sa na danú škodu nevzťahuje poistenie. 

Presna definícia znie takto: Udalosť, riziko, predmet alebo záujem, na ktoré sa dohodnuté poistenie podľa poistných podmienok nevzťahuje. Napríklad vo väčšine majetkových poistení sú vylúčené všetky škody spôsobené úmyselným konaním poisteného, koróziou, bežným užívaním a prevádzkou poistených vecí. Výluky spresňujú rozsah poistného krytia. Ide o osobitné klauzuly v poistných podmienkach a poistných zmluvách, ktoré označujú prípady, kedy poisťovňa nie je povinná poskytnúť poistné plnenie alebo jeho časť.

Výluky sú vo všetkých druhoch poistenia, či už ide o poistenie osôb, majetku alebo podnikateľov. Je pochopiteľné že poisťovňa nemôže pokryť každú nepriaznivú udalosť v živote človeka. Na druhej strane je ale dôležité mať prehľad v tom čo poistenie skutočne pokrýva a mať tak istotu spokojného spánku. 

Dôležité sú aj čakacie doby. Čakacia doba je v podstate doba počas ktorej poisťovňa nevypláca poistné plnenie za niektoré zo zložiek poistenia. Väčšinou sú v pripoisteniach ktoré sa vzťahujú na choroby. Napríklad ak je v niektorom pripoistení čakacia doba 6 mesiacov, tak až po týchto mesiacoch Vám poistenie začína platiť.

Presne definícia je takáto: doba od začiatku poistenia, resp. odo dňa zvýšenia dennej dávky po deň, kedy poistenému prvý raz vzniká právo na poistné plnenie.

Od klientov som viackrát počul vetu: "U vás v poisťovniach máte aj tak toho toľko napísané malými písmenkami, že človeku sa to nechce ani študovať a nevie ani čo má poistené". Tie malé písmenká a veľa strán sú práve podmienky o ktorých som písal. V nich sa vyzná práve odborník ktorý sa svojej práci venuje naplno a chce klientovi skutočne poradiť len to najlepšie.

Klient veľmi často robí chybu že si len všíma poistné sumy poistenia a poistené riziká. Tie najzásadnejšie rozdiely sú ale práve vo Všeobecných poistných podmienkach. Kedže ide častokrát o veľmi náročné porovnávanie pre klienta, je dôležité mať svojho poradcu v oblasti poistenia. Človeka ktorý má dlhoročné skúsenosti a ste si istý že je odborník v tom čo robí. Kvalitná analýza poistných zmlúv je veľmi dôležitou vecou ktorú by každý klient z času na čas mal urobiť a zveriť takúto vec skútočnému odborníkovi.

Tak ako sa menia produtky v iných oblastiach, menia sa aj poistné zmluvy. A čo je podstatné, môže sa zmeniť aj Vaša situácia v pracovnom ale aj súkromnom živote. Klient častokrát necháva poistnú zmluvu bez zmien čo je veľká chyba. Treba si uvedomiť, že poistenie je to čo Vás bude chrániť v prípade nečakanej udalosti. Tak ako každý zodpovedný rodič chráni svoje dieťa, nad rodičom je ochrana poistenia a k tomu treba pristupovať rovnako zodpovedne.

Onedlho budú priamo na webe Všeobecné poistné podmienky pre všetky poistenia Allianz- Slovenskej poisťovne.

 

"Životné poistenie je ako padák, ak ho nemáš vo chvíli, keď potrebuješ, viac ho nebudeš potrebovať."

 

Buďte vždy o krok napred pred ostatnými a majte jasno v oblasti poistenia.

 

Ak sa chcete dozvedieť viac o tom ako zabezpečiť seba svoju rodinu a mať k dispozícií kedykoľvek servis a poradenstvo v oblasti poistenia, kedykoľvek ma kontaktujte.

 

 

Zdroj obrázka: calbuzz.com